söndag 11 december 2011

genom eld och vatten

Tredje advent är det och det tredje ljuset är tänt. Det är den 11 december idag, en dag av glädje, det är endast två dagar kvar till Lucia. Idag är det även min Kusins dag, för han fyller 12 år idag, så ska dit på eftermiddagen och fika osv.

Nu ska jag ta det lugnt och mot  kvällen blir det plugg. Snön faller sakta ner från himlen och tårar har redan fallit, har sett på "allt för min syster" Och den var riktigt bra må jag säga, väldigt sorglig och så, men otroligt bra.
Ska nu ta och njuta lite mer av denna sista lediga dag av helgen, sen återstår fem dagar av skola. Sen kan man nästan säga att det är jul! För de två sista dagarna är väldigt lugna. Går totalt 7 skoldagar till i skolan sen är jullovet här för min del och njuta ska jag då göra.

En glädje sol lyser upp vår himmel och vår jord.
strålar av solsken lycka och glädje.
Strålar av solsken sorg och tårar.
Strålar av solsken vänner och fiender.
Strålar av solsken kärlek och vänskap.
Strålar av solsken  och av allt vad vi ger varandra.
Strålar av solsken lycka och glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar