torsdag 8 december 2011

Jag vet att du finns där långt borta

Har det allmänt tråkigt, och det är inge vidare kul att plugga kemi och dessutom tror jag att jag kan allt till provet. Så varför ska jag då plugga ännu mer, förstår inte riktigt poängen med det, men ska ändå ta och lösa en uppgift till, att balansera en reaktionsformel, sen är jag nöjd och kan ta och sova och vakna upp imorgon bitti, titta ut genom fönstret och se snön ligga som ett vitt täcka på marken.
Har sätt på fil också som en paus under pluggandet, men nu ska det återtas...
Så kan väl även säga godnattt! För jag vill vara pigg imorgon på morgonen, så man är pigg och klar i hjärnan till kemiprovet som tickar sig närmare.

Jag diggar snögubbens skyllt!

Nu är julstämningen här på riktigt, ett tjockt vitt lager på marken med snö, snart 3 advent och nu är den här.
Inge gräs syns på marken snön faller sakta ner utanför fönstret, tända ljus, lite gott fika och en jul film på det, kan de bli mycket bättre? Nu är stämningen på topp och jag kan äntligen säga dom efterlängtade orden "nu är julen här".

Jag faller och jag faller.
Längre och längre.
Helt plötsligt tar det stopp.
Jag tittar upp och ser dig titta ner på mig.
I din famn jag ligger, snön yr om kring.
Inget kan bli mer perfekt än att få vara tillsammans med dig.
Jag ler, mina kinder är rosa, hela jag blir varm och lycklig.
Du ler mig mig och allt är perfekt.
Det är du och jag nu.
Det är du och jag då.
Bara du och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar