söndag 4 december 2011

känn en doft av kärleken

Har just sett på film ett litet pausande från pluggandet, har faktiskt pluggat kemi, och nu tror jag att jag börjar förstå allt. Har även pluggat glosor, men det går inge vidare...får inte riktigt in dom i skallen, men det kommer det kommer.
Såg förövrigt på "Lejonkungen 3" Alltid kul att kika på en disney filmer då och då, så jag tänkte att jag kunde passa på! Tycker att det är en vacker film om vänskap. För om man tänker efter riktigt noga har den faktiskt ett budskap med i filmen.
"hjälp dina vänner, för de hade hjälpt dig, tänkt inte bara på dig själv" ungefär så.
Ett ändå roligt citat under filmen " när eleven är redo, finns läraren där" Kanske inte roligt, men på något vis ändå sant.

Ska snart fortsätta med att trycka in glosor i skallen till spanska provet som är på tisdag.

Min söta lill kusin! 
Alla tårar som faller som en satt ner för mina kinder. 
All glädje du sprider till mig.
Du tog min hand och visa mig vägen in i framtiden. 

För övrigt är det måndag imorgon, ingen kemi, ganska skönt ändå, men för mig blir det ingen sovmorgon för jag ska upp som vanligt (eller nästan i alla fall) ska förbi med några enkäter till Julia där kring 8. Måste säga att det känns lite konstigt att återvända dit. Speciellt i ett arbete angående skolan...

Som om allt vore en dröm. Jag vet inte vad som är sant och inte, vad jag ska tro och inte tro, vad jag ska veta och inte veta, min hjärna är inte klar, min tankar snurrar runt ändas du får dem till rätta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar