onsdag 14 december 2011

ljusets glädje och mörkrets sorg

Jag börja bli trött och klockan är bara halv 8, det känns inte alls bra. Borde göra något åt saken, fast nä, ska ändå snart gå och duscha, sen blir det att ta det lugnt (som innan) innan ögonen slocknar.
Det är ju torsdag imorgon och det innebär sovmorgon, skönt ska de bli. Okej, nog för att jag ändå stiger upp tidigt men ändå.

Har faktiskt gjort lite skolarbete ändå, fast jag inte skulle det, illa, eller kanske bra ändå. Hmm...Engelskan ska vi inte ens tala om, den är fortfarande ett lika stort frågetecken som för någon timme sen, det ser inte alls bra ut, men får ta tag i det imorgon igen, för nu orkar jag inte göra nå mer åt den saken.
Ska nog gå ner och ta något och äta innan jag drar mig mot duschen. Kanske något gått vem vet. Tänkte nu bjuda på en bild på skjortan som jag köpte idag för endast 99 kr, ett kanonköp enligt mig.
Hej och Hopp där var den! gillar detta citat "Beauty is not makeup" snodde detta från Pernillas blogg. 
Tro hopp och kärlek.
Vilka ord alla med en stor tyngd på sig. 
Ord och ännu mera ord.
Ditt leende, tankar som far om kring.
Allt ger mig en tro på att det kan bli sant.
Jag tänder ett ljus idag.
Då jag ser dig, stå där och le.
En lampa klarna och ett hopp inom mig tänds
Du dyker upp i min bild.
Tar min hand och vi vandrar in i framtiden tillsammans.
Dina ögon glittrar som stjärnorna på himmelen. 
I dig ser jag en glimt av kärlek.
Ditt leende ger mig en tro och ett hoppkärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar