torsdag 5 januari 2012

everything has begun and only one of them can live

Har nu tagit mig igenom alla 8 Harry Potter filmerna, det tog endast ca 23 h med pauser, om jag då har räknat rätt. Så nu är Harry Potter maraton avklarat och jag har tagit mig igenom alla filmer med syrran.
Ja så mycket mer har jag inte gjort, inte så konstigt heller, men men. Nu ska jag i alla fall hitta på något att göra.
Ikväll kanske vi får främmande, vem vet? Inte då jag eftersom det är osäkert. Till middag ska jag få njuta av hemmagjord pizza.

Jag måste säga efter att ha läst böckerna än en gång, och sett alla filmer på rad, så är böckerna mycket bättre, okej det har jag  alltid tyckt men ändå. Jag saknar som vissa saker från böckerna som jag vill ska hända i filmen, och de sakerna dom har gjort om i filmen, som inte alls händer i böcker,tagit bort scener från boken, lagt till scener eller gjort om scenerna, så att dom inte är som i boken, sånt gillar jag inte, du missar även en hel del fakta om du bara ser filmerna som du enbart får veta i boken. Det är sånt jag inte gillar och även då saknar i filmerna. Men jag tycker ändå i det stora hela att filmerna är jätte bra och då böckerna ännu bättre.








sådär jah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar