måndag 30 januari 2012

jag är här, här och nu inte då

Sitter och planerar upp lite träning för mig själv, i veckan blir det att skaffa ett gymkort, det är bara så, problemet och det har alltid varit mitt problem är att jag måste få med mig mamma, och det går inge vidare.
Men i veckan ska det bli! Jag känner verkligen ett sug för att jag måste träna, har inte tränat på evigheter och jag menar verkligen det, det var evigheter sen jag träna, pga min förkylning som aldrig vill släppa, men jag ska verkligen ta tag i det nu. För jag älskar verkligen å träna, det är så skönt, att komma hem tex och vara helt slut i kroppen och känna att man knappt orkar lyfta ett finger, man känner att man gjort något bra, jag mår bättre och kan dessutom koncentrera mig mycket mer. När jag är igång med träningen, så brukar jag träna ca 5-6 gånger i veckan, och det ska jag försöka komma tillbaka till. Har dock bestämt mig för att sluta med simningen, eftersom det inte riktigt passar, för jag hinner aldrig hem före och måste då kånka med mig mat och badkläder varje tag till skolan, väldigt jobbig + att jag inte kommer hem fören vid kanske 8, då måste jag äta middag och sen ska jag orka plugga och det gör jag inte eftersom jag är helt slut från träningen, det hör som inte ihop att träna 6 gånger i veckan på hertsön och man bor i sunderbyn, dom är typ i var sin enda av lule....ja, men kul tycker jag ändå att det är, så därför kommer min träning att bestå av i alla fall ett simpass, helst två i veckan och ja sen gymma kanske 2-3 gånger, vem vet, ska planera upp det. Morgonträning blir det nog för min del, när jag har sovmorgon, kanske någon annan dag också, det beror som på...
Aja nu ska jag sluta babbla och ta och göra lite kemi.
Men ingen sport/träning kan ersätta gymnastiken! Man var smidig och stark, underbart!!
Simning var också bra, men det slår inte gymnastiken, kondis fick jag och styrka men tappa all min smidighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar