lördag 21 januari 2012

like the wind

Lördagen har sakta men säkert passerat förbi utan något speciellt som hänt, pluggat ytterst lite, sen har jag det mest tagit lugnt hela dagen lång, imorgon kanske det blir att fara en snabb sväng till stan, jag vet inte riktigt om jag kommer idas det, vet att imorgon kommer jag behöva sitta hela dagen fullt upptagen med läxor eftersom jag inte har varit så flitig idag som jag hoppades på att jag skulle vara.
Ibland vet jag inte vad jag ska säga och vad jag ska tro, är osäker och vet inte vad jag ska ta mig till, ena stunden är jag glad och sen är jag totalt förvirrad. Tankar far ut och in ur min hjärna på både gott och ont. Det är mycket som förvirrar en i bland, mycket man är osäker på hur man ska hantera saker och ting. Ibland önska jag bara att jag kunde läsa tankar, för i vissa lägen skulle det göra saker så mycket enklare, men samtidigt är det inte heller så särskilt bra, men i vissa lägen skulle det verkligen kunna underlätta saker och ting. Men nu är det inte så och då får man hitta på andra lösningar och kanske glömma eller gå och grubbla över saker som man undrar och är osäkra över, eller rent nyfikna över, det kanske är det allt handlar om i slutändan nyfikenhet.
 Solstrålarna kanske lyser igenom av nyfikenhet, av osäkerhet, av förundran, vet vet...den enda som vet det är du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar