tisdag 3 januari 2012

tomma är mina ord, Som din blick mot mig

Tisdag idag, och jag måste verkligen hitta på något, jag vet inte vad och inte när, men jag står inte ut med att sitta hemma mer, kanske tar mig en tur till mormor och morfar å hälsar på där, kanske en tur till stan, så mycket kanske och inget jag vet. Är mycket piggare idag än vad jag var igår, förkyld jag är, suck. Önskar bara att 2012 kunde bli ett år utan att vara det minsta förkyld, har varit förkyld i ett halvår. Står inte ut mer, jag vill träna!
Tänk vad skönt, ett år utan en enda förkylning. Det är nog bara i mina drömmar jag får vara det, men önska att det var så mycket mer än bara då.

Har kikat igenom gamla bilder, gamla diplom, gamla medaljer och beundrat den tid jag haft som elitgymnast, tänk att få träna 6 gr i veckan, tre timmars träning varje gång? med styrka i nästan en timma på varje träning, få vara vig, kunna göra en massa volter, nog för att jag kan lite nu, men det var inte alls som då. Att få vara stark och komma hem från en träning och vara helt slut, få ha riktigt kul och njuta av det varje dag. Gymnastiken har varit en stor del av min barndom och jag skulle göra vad som helst för få tillbaka den tiden.
ÅÅh vad jag saknar den tiden, ni ska bara veta hur härligt det var, inget kan någonsin ersätta gymnastiken. Om bara mina knän hade varit bättre och hela, då hade jag fortsatt och hållit på med gymnastiken än idag.
Ser ni hur härligt det ser ut, att få vara fri och kunna göra vad man vill, detta var min grej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar