tisdag 27 mars 2012

älska era fiender, fast än de kan vara de svåraste att göra

Jag är trött, samtidigt som jag inte alls får vara trött, för MÅSTE orka plugga matte. Jag gruvar mig inför lördag samtidigt som det ska bli kul att få jobba lite, men jag är inte alls duktig på att prata inför folk, men jag ser det som en lärdom en liten övning inför det som väntar en in i framtiden. När man ska prata inför ungdomar (två år yngre än en själv) det är svårare än att prata och leda små barn på simskolan, men jag mins första dagen jag skulle vara "huvudledaren" sköta allt snack, då var jag verkligen nervös, men de gick ju bra, tror det här också kommer gå bra, men när jag är osäker på det ämne jag ska prata om blir det jobbigare, jag försöker och försöker lägga saker som vi pratar om på ledarskolan på minnet, vissa saker fastnar, inte i detalj men lite eftersom, det går inte så bra som jag hade hoppats och det är inte det lättaste för mig att läsa och återberätta något att komma ihåg på en gång när någon berättar något för mig, jag behöver höra det mer än en gång, för att kunna återge, jag behöver läsa det flera gånger för att kunna berätta om det jag läst, jag önska att saker kunde fasta på en gång lättare och snabbare, men det gör de inte, för detta är en av mina större svagheter, mina svårigheter till att läsa och förstå, minnas och kunna återge, på så sätt blir det också jobbigare när man ska berätta inför folk, normalt kanske man lär sig en kortare text efter några få gånger man läst den, för mig tar det inte bara några gånger utan väldig många gånger innan jag kan den och är redo att kunna återberätta om vad jag just läst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar