tisdag 6 mars 2012

finn tid och rum

Är hungrig, som vanligt då, men det är faktiskt inte alls länge till mat, tur de. Tisdagar är trots allt en väldigt seg dag, ja menar vi har så mycket hål och när man inte har något och göra kan det bli ganska segt, fast som tur är hade jag då något att göra, mycket bra det. Letar lite klipp på youtube där man kan höra de olika dialektområdena i Sverige (alltså till min och Soffjans svenskauppgift), som förövrigt ska redovisas på måndag...kul, nja inte direkt. Inser att jag kommer ha ganska mycket att göra till nästa vecka ändå, så min helg blir nog full med plugg, dock har jag bara söndagen som jag faktiskt kan plugga på vilket är mindre bra de. Så måste kämpa extra hårt då och jobba extra hårt...inge vidare de. Ja jag och soffjan kom oss lite ifrån ämnat och började lyssna på gamla barnlåtar, som bamse, bananer i pyjamas, djungelboken osv, riktigt nostalgi.
Kommer ni ihåg Bananer i pyjamas? B1 och B2? Jag minns det så väl kommer till och med ihåg att jag och systeryster hade gosedjur med dom (B1 och B2). Tecknade filmer de var tider de.

NOSTALGI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar