torsdag 5 juli 2012

Inte ett moln så långt ögat kan nå

Igår var det verkligen så inte ett moln på hela dagen, solens strålar stekte på hela tiden och de gjorde även jag, bara att tack vare vinden kände jag inte de. Vilket då ledde till att jag brände mig ordentligt eftersom att klantigt nog glömde jag smörja in mig, så nu svider det sådär lagom härligt. For med Sofia förstås in till stan där vi gick mot varvet och leta upp en gräsplätt där vi kunde picknicka och prata. Hade det mycket trevligt med fröken och det är något som verkligen måste göras om.




Mot kvällen så begav jag mig mot kvantum där jag mötte upp Ida för att inhandla lite mat/godis.
Sen begav vi oss mot Gültsudden där vi skulle ha en lite grillkväll, dom som kom var då jag, Ida, Johanna och Adde. Vi hade det mycket trevligt och vi fick upp en fin fin eld.
 De börja bra som aldrig förut
 Eld försöker jag få upp. Foto: Ida
 En fin eld lyckades vi få upp tillsammans
 och jag fick min hamburgare grillad
 Sen efter ett tag kom några och satte oss vid grillen, där vi just skulle börja grilla marsmallows, som inte var direkt nyktra, speciellt en som var rent obehaglig, dom andra var inte så påverkade, och visste vad dom sa. Efter ett tag gick vi, i förhoppning om att dom också skulle gå och vi kanske skulle få tillbaka grillplatsen och kunna grilla våra efterlängtade marsmallows, men icke de.
 Vi tog med oss lite ved som vi hitta vid en grillplats längre upp vid Gültsa, för att leta upp en annan plats där vi kunde grilla, vid ett lägenhetsområde mot vattnet på väg mot norra hamn hitta vi ett ställe och där tände vi då upp en ny eld.
tillslut fick jag min efterlängtade bananchoklad sak grillad och vi fick i oss marsmallowsar, slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar