torsdag 23 februari 2012

lyssna på det folk har att säga, efter du lyssnat, lyssna på dig själv, gör det du vill, inte det andra vill att du ska göra

Många gånger råkar man ut för att man bara lyssnat på andra och inte på sig själv, som man också borde har gjort, det är bra att göra som andra vill, för att vara snäll, men det kan ibland vara fel, jag vill absolut inte göra en sak, jag orkar inte eller behöver göra något annat, men jag är snäll och ställer upp, ibland är det rätt och ibland är det fel, folk är van att jag ställer upp, men ibland har jag viktigare saker som jag måste göra, jag vill inte att dom ska bli sur eller besviken, men jag måste göra det jag behöver som mest, det är jobbigt att säga nej, men det är det som är de bästa, men det är inte alltid så lätt. Man vill ju vara snäll och ställa upp men i alla lägen funkar inte riktigt det.Utan man måste tänka på sig själv, vad som är bäst för en själv.

Tog en tur med Johanna och for och träna på morgonen innan skolan, skönt och hjärnan kommer igång i arbete. I chock tillstånd (nästan) på spanskan fick vi tillbaka provet som vi gjorde i tisdags, helt chockad blev jag, ja menar hon har hunnit rätta ca 60 prov som vi skrev i tisdags, till idag inte illa det. Hade inte förväntat mig att få tillbaka det fören efter lovet, så hade inte riktigt tankarna inställda på det. Sen efter att vi fått se det och fått se hur det gick så fick vi sluta. Har alltså haft hål på över två timmar, ganska skönt och har hunnit plugga en massa kemi, underbart! Ska nu ta och fortsätta och plugga kemi, och se om jag kommer att förstå ytterligare lite till.

var dig själv, inte någon annan, äkta vänner accepterar dig för den du är och inte för den du borde vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar