söndag 5 februari 2012

sanningens sista bokstav

Har duschat, har fixat inför imorgon, är klar med kapitel nio i kemin, underbart, har fått gjort en massa idag, pluggat i stort sett hela dagen, men lite pauser då och då...vid middagen for vi till mormor och morfar och åt middag, skönt ändå att slippa laga mat själv. Är trött nu och ska ta och sova, måste upp tidigt för att ta mig ut i kylan med vovven, som nu ligger och sover.
Du är så nära men ändå så långt bort.
Jag önska att du var här.
Vid min sida.
Bortom allt jag kan se dig.
Bortom allt jag hör din röst, ropa efter mig.
Men här, ser jag bara luft.
Min önskning kanske är för mycket.
Men hoppas det gör jag alltid.
In i det sista.
Jag ger inte uppe.
Du är inte borta.
Bara för långt bort för att jag ska kunna se dig.
Jag vet att du kommer.
Men jag vet bara inte när.
Jag önska du var här nu.
Här och nu, ingen annanstans.
Tillsammans med mig, vid min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar