måndag 23 januari 2012

en dag lik alla andra dagar

Sitter på mitt rum, har andats ut efter skolan, sen har jag varit flitig och gjort bort samhällsen, nu blir det att börja med kemin, som jag även kommer att fortsätta med efter middagen. Vi fick se vårat vad ska man kalla det "belastningsschema" och där ser man att mina veckor fram över kommer att vara fulla med plugg, till prov, redovisningar inlämningar osv, ser ut som en ganska mörk tid ha fallit in för oss, med någon vecka här och där som man kan andas i, fast då gäller det väl att jobba ikapp det man har hakat efter i när man pluggat något annat...Maj blir verkligen en mardröms månad, men en massa prov, som tur är så är det en hel del nationella där, som lättar upp det, eftersom det inte går att plugga till dom, nog för att våra flesta prov innebär nationella.
Men men, det kommer nog att funka, bara man håller en jämn takt, eller vad man nu ska säga.

ÄÄh, nog om tråkig skola, dock är det inte så mycket mer än skola som tar upp ens dagar..Idag har det faktiskt varit, vad kan man kalla det Brutal? Dramatisk? Händelserik dag? Fast dock inte några särskilt roliga händelser. Under idrotten, var det en som vricka foten, rejält och var tvungen och åka till läkeren, för att undersöka så det inte var något mer allvarligt. Sen var det även en som svimma under idrotts lektionen och slog då i bakhuvudet, som också då var tvungen att uppsöka läkare. Inge vidare kul start på veckan, må jag säga. Hoppas det inte var något allvarligt för någon av dem.
Nu ska jag pysa och sätta mig in i den otroligt roliga världens som kallas kemins "fantastiska" värld.


För ovanlighetens skull (första gången på ja evigheter) så platta jag mitt hår, nästan helt rakt, men så noga orkade jag inte riktigt vara, eftersom det inte var planerat, men jag fick inte alls till det som jag ville lockigt, så vad hade jag för val? Aja det funkar ju också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar