fredag 27 januari 2012

Ibland är det riktigt jobbigt att acceptera sanningens tunga ord, men det är samtidigt viktigt att försöka acceptera den, hur mycken man än inte vill göra det

Ja, jag har inte så mycket att säga just nu, mina ord är liksom borta. Sen det som hända den 1 januari, har jag fått en helt annan syn på saker och ting, det man tänker ska vara helt omöjligt, det går absolut inte ens att tänka en tanka att något sånt ska hända,  man är gömd, eller gömmer sig för verklighetens tunga ord. Det är tankar man verkligen aldrig skulle kunna tänka sig, inte så. Man lever bortom denna syn, bortom tanken, kanske rädd för den, i en annan värld, skyddad och gömd, från den, gömd för det som är som mest ofattbart. Plötsligt en dag står du där, inte längre skyddad från tanken, något händer och du blir plötsligt medveten om saker, som du aldrig  kunde tro skulle hända. Det är som att du föds på nytt och vaknar upp i en ny värld, i den värld du gömt dig för. Du måste helt plötsligt acceptera, det du nästan trodde var helt omöjligt. Du får en helt annan syn på saker, du ser allt ur ett helt annat perspektiv. Du inser att det du önska var omöjligt, var möjligt. Min syn har verkligen förändrats totalt, jag ser, tänker på det jag inte trodde var möjligt, min syn har verkligen förändrats, jag har mer och mer börjat uppskatta det jag har, jag inser vilken tur jag har, som har så otroligt fina vänner. Jag tar vara på saker, uppskattar det jag har. Jag lever inte längre bortom det jag trodde var omöjligt. Jag ska ta vara på den tid jag har, vara med mina vänner, medan man kan. Skratta och le, skapa otroliga minnen. Oavsett det var någon som jag kanske inte direkt kände, påverkar det ändå en, det fick mig att verkligen inse det omöjliga och öppna en helt ny syn på världen. Idag var det även begravning för henne. Jag har läst och sett bilder och med dom orden jag har läst, så verkar det ha varit ett jätte fin begravning. Bilderna som jag såg, var på kyrkogården, vid hennes gravsten, många blommer var det, har aldrig sett så mycket, tänk att en person kan vara så otroligt om tycket.

För att föra tankarna på lite annat kan jag berätta lite vad som hänt under dagen, jo morgonen börja med att vi hade matte, och gissa vad? Vi fick en ny matte bok!! Helt otroligt, jag har faktiskt längtat efter den. 2C som kursen heter nu, vi har haft den gamla förut, men äntligen har vi fått den nya! Sen hade vi samhälls och där föll vi in i lite diskunioner, om just det som vi alla trodde var nästan omöjligt. Sen följdes dagen, av en verkligen usel teater, å det menar jag verkligen. Sen hemma har jag det mest bara tagit det lugnt.
  tänkte att varför inte lägga ut en bild på min nya mattebok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar